باران مطالب

...اینجا هر چیزی میتونه باشه...

باران مطالب

...اینجا هر چیزی میتونه باشه...

تاثیرات عدم تهویه هوای آشپزخانه برروی زنان

تاثیرات عدم تهویه هوای 
آشپزخانه برروی زنان

در این مطالعه پزشکان از ۲۸۰ زن که دریک منطقه...

پزشکان هشدار دادند زنان سالمندی که در معرض آلاینده‌های هوایی داخل منازل قرار دارند با افزایش خطر بالا رفتن فشارخون مواجه هستند.
این آلودگی‌ها از وسایل گرمایشی و پخت وپز در داخل خانه‌ها ناشی می‌شوند.
در این مطالعه پزشکان از ۲۸۰ زن که دریک منطقه دورافتاده در استان یونان چین زندگی می‌کردند درخواست کردند یک وسیله پرتابل نمونه‌برداری از هوا را به خودشان نصب کرده و مدت ۲۴ ساعت هوایی را که این زنان تنفس می‌کردند، نمونه‌برداری کردند این زنان از یک اقلیت نژادی موسوم به Naxi بودند و معمولا در خانه‌های خود از اجاق گاز و یا چاله آتش برای طبخ غذا استفاده می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری ان بی ‌سی، دکتر جیل بائوم گارتنر از متخصصان دانشگاه واشنگتن که این مطالعه را انجام داده تشریح کرد: من مدت زیادی این زنان را در حین پخت و پز تماشا می‌کردم. آنها در آشپزخانه‌ای هستند که هوای آنها تهویه نمی‌شود. این زنان اظهار ناراحتی و نارضایتی می‌کنند اما این هم یکی دیگر از دشواری‌های زندگی روستایی است.

بائوم گارتنر که هم اکنون از متخصصان انستیتو محیط زیست در دانشگاه مینسوتای آمریکا است، تاکید کرد: بیشتر زنان حتی در آشپزخانه‌هایی که دودکش یا تهویه دارند در معرض این قبیل گازهای آلوده کننده هوا هستند که هرچه مقدار آن بیشتر باشد احتمال افزایش فشارخون را در زنان بویژه از سن۵۰ سالگی به بعد تشدید می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد